"Accesoriile Sophiei" în Ziarul de Bacău

marți, 24 iulie 2012


  24 Iul 2012

”Bentitele Alinei” sau despre o pasiune nascuta din dragostea de mama

Din pasiune, dar si din dorinta de a-si suplimenta veniturile sau de a le realiza efectiv, pentru unii aceasta „afacere” devenind unica sursa de venit, tot mai multe bacauance in special, dar si bacauani se hotarasc sa intre sau macar sa incerce sa patrunda cu diferite produse si accesorii pentru vinzare, pe piata produselor „handmade”.
Bijuterii, genti, chiar articole de vestimentatie, cele mai multe unicate, iti fura privirile, in ultimii doi-trei, ani oriunde ti se plimba ochii, pe retele de socializare sau pe bloguri. In aceeasi directie, avind ca destinatie piata produselor „handmade” se indreapta, de citeva luni, si o tinara din Bacau ale carei accesorii realizate de ea insasi iti fura privirea, mai ales daca esti proaspat mamica sau daca, in calitate de matusa, nana, bunica ori alta persoana apropiata cauti cadoul potrivit pentru o fetita.
In acest sens, povestea tinerei cunoscuta in viata de zi cu zi ca Alina Munteanu, iar virtual, neoficial, ca „tipa cu bentite” si oficial ca „Accesoriile Sophiei”, este legata de altfel, de momentul in care ea a devenit mama. Povestea „tipei cu bentite” a inceput adica acum aproape doi ani, cind a venit pe lume Sophia, minunea si rostul Alinei, de a fi. 

Fabricuta de bentite

Alina Munteanu (28 ani), absolventa a Colegiului Tehnic „Anghel Saligny” din Bacau, salariata, aflata in prezent insa, in concediu de crestere copil, fiind mama unei fetite de un an si zece luni pe nume Sophia, si-a transformat dormitorul intr-o „fabricuta de bentite”. Ce fel de bentite? Simplu: bentite pentru fetite. „Fabricuta” a fost deschisa dintr-o nevoie suta la suta parinteasca: aceea de a-si scoate in lume fetita cit se poate de frumos imbracata si aranjata, asa cum ìi sta bine, de altfel, unei adevarate viitoare domnisoare.
„Mi-am dorit din prima zi ca fetita mea, Sophia, sa fie asortata si frumos imbracata. Cautam mereu accesorii care sa-i indulceasca prezenta, printre cele mai cautate fiind bentitele. In magazinele de prin Bacau nu prea am gasit, asa ca m-am apucat de cautat si de comandat de pe net din tara si din strainatate. Problema este ca ceea ce se vedea in fotografiile de prezentare de pe Internet nu prea coincidea cu realitatea. Ultima data am comandat o bentita de la un magazin virtual din Oradea. Trebuia sa mergem la o nunta si ma gindisem la o tinuta speciala pentru fetita. Am dat 30 lei pe colet si cind l-am desfacut am fost foarte dezamagita”, ne-a povestit tinara mamica.
Acela a fost momentul in care ea a luat hotarirea sa nu mai comande niciodata – cheltuise si asa destui bani – zicindu-si ca nu se poate sa nu fie chiar ea in stare sa lucreze bentite pentru fiica ei. „M-am ambitionat si m-am apucat de treaba. Cam o luna am cautat pe Internet ce materiale am nevoie si cum, efectiv, se lucreaza. Am inceput apoi, sa achizitionez materialele, nasturei – de exemplu si alte accesorii de pe net si alte materiale de la mercerie. Si-am inceput sa aplic ce am invatat. Iar pe masura ce aplicam, imi veneau propriile idei si tot asa. Sincer va spun, de ce lucrezi, de aceea iti vine sa continui”, ne-a marturisit Alina, mamica Sophiei.
Iar faptul ca in liceu, profilul pe care l-a urmat a fost Design Vestimentar, nu poate acum decit sa-i fie de folos. In doar citeva luni, Sophia s-a ales astfel, cu cele mai frumoase si migalos lucrate bentite, asa cum doar o mama poate lucra pentru fiica ei. Bentita cu bentita a inceput si gindul punerii pe roate a unei afaceri -de ce nu? – in acest sens.
„Mi-ar placea tare mult sa ajung sa-mi fac propriul magazin virtual. Pentru aceasta insa, am nevoie inca de feed-back. Mi-am deschis in februarie acest an, pentru a testa parerile celor din jur, pagina pe Facebook si un blog, ambele cu numele Accesoriile Sophiei (accesoriilesophiei.blogspot.ro, n.r.). Am aratat prietenilor si rudelor mele si am ramas surprinsa sa vad ce bine au prins. Am avut aproximativ 200 de bentite din care am mai ramas cu 50 – 60. Cele mai multe le-am daruit. Am prieteni in strainatate, de asemenea, care s-au aratat incintati si interesati de accesoriile mele, iar asta imi da curaj sa merg mai departe”, ne-a marturisit Alina, „tipa cu bentite”.

Aspiratii si fetite – inspiratii

Alina Munteanu isi doreste ca in scurt timp sa-si inceapa, oficial, o afacere. „Daca nu era Sophia, nu stiu daca ajungeam aici si daca-mi descopeream vreodata aceasta pasiune. De mica, aveam cu totul alte preocupari.
Muzica era marea mea pasiune si am si cintat chiar, fiind eleva pentru o scurta perioada de timp la Scoala Populara de Arta, la clasa doamnei profesor Maria Salaru. Am ramas insarcinata insa si a trebuit sa renunt. Nu am crezut ca voi descoperi, datorita Sophiei, o asa pasiune cum e cea de acum.
As lucra la accesorii non-stop”, ne povesteste mamica. Fetitele cunoscutilor din jur o inspira, iar cele mai multe dintre modelele de bentite poarta numele fetitelor care au inspirat-o. Iar pentru ca au inceput sa existe cereri inclusiv din partea mamicilor de baietei – care-si doresc pentru acestia cele mai frumoase papioane si cravate la camasute – dar si din partea adolescentelor si tinerelor, de bentite si brose, Alina s-a gindit ca este vremea si sansa ei sa incerce mai mult decit a lucra doar pentru sufletul ei si frumusetea Sophiei. Sa incerce sa patrunda adica, oficial, pe piata produselor „handmade”.

Articolul din ziar AICI

Completările mele:

Referitor la ultima comandă de bentiţe dată. De fapt o bentiţă costa 30 lei şi cum eu i-am luat cinci, suma a fost ceva mai mare.. Nu asta era problema mea, mai ales că ştiam de dinainte că sunt nişte bentiţe costisitoare, ci faptul că erau ambalate urât, au ajuns gata boţite la mine şi la fel arată şi-n ziua de azi, mărimea lor exagerată (îmi sunt mari mie, dar apoi Sophiei, care la momentul respectiv avea abia un anişor şi 2 luni) şi nu mi-au plăcut nici micile detalii, la care eu sunt foarte atentă. Poate treceam peste aceste aspecte dacă preţurile nu erau de 5 stele şi produsele de 2 stele.
  

Mulţumesc tuturor celor care şi-au făcut timp să citească acest articol şi mai ales îi mulţumesc frumos Mădălinei Rotaru.  

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu